Η Ελένη Βαβουράκη Καραγιαννοπούλου γεννήθηκε στα Χανιά της Κρήτης. Στον χώρο της εικαστικής τέχνης ξεκίνησε σπουδάζοντας ΜΟΝΤΕΛΣΤ στο ΚΕΝΤΡΟ ΕΦΗΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ .
Δίδαξε για εικοσιπέντε χρόνια : Στην ΝΕΛΕ ΠΕΙΡΑΙΑ [Νομαρχιακή Επιτροπή Λαικής Επιμόρφώσης], στην ΛΕΣΧΗ ΝΕΟΛΑΙΑΣ και στην ΧΕΝ σχέδιο Μόδας , Βιοτεχνικό Πατρών, στοιχεία Υψηλής Ραπτικής σε Δειγματολόγιο, Υφασματολογία με εικοσιπενταετή πορεία στο χώρο.
Τα πρώτα μαθήματα της εικαστικής αναζήτησης ξεκίνησαν το 1983 στο μεταλυκειακό εργαστήριο στην ”Ιωνίδειο προτ. Σχολή Πειραιά” με εξάσκηση στο σχέδιο στα γλυπτά του Αρχαιολογικού Μουσείου Πειραιά.
Στο εργαστήριο ζωγραφικής του β’ Δημ/τος Πειραιά το 1999 -2000 μαθαίνει την τεχνική του ελαιοχρώματος και συμμετέχει στην ομαδική έκθεση με θέμα Ελληνικά τοπία στο Δημ. Θέατρο Πειραιά.
Σπούδασε από το 2006 – 2009 στα Εργαστήρια – Φροντιστήρια Σχεδίου και Ζωγραφικής ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ για τις σχολές Καλών Τεχνών Αθήνας ελεύθερο σχέδιο και χρώμα, γυμνό μοντέλο και πορτραίτο εκ του φυσικού, και από εκμαγεία – προτομές, με δασκάλους τους: Γρηγόρη Κολιζέρα, Κώστα Τσίγκρη, Δημήτρη Σαρασίτη -Παναγιώτη Μπελτέκο.
Το 2009 – 2012 στο εικαστικό εργαστήρι BORGIAS συνεργαζόμενο με το κρατικό παν/μιο ΒΟΛΤΟΝ Μ. Βρετανίας απ’ όπου έλαβε δίπλωμα στις Καλές Τέχνες.
Για την ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑ δημιούργησε την ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗ – ΕΠΙΝΟΗΣΗ : ”ΣΥΝΘΕΣΗ – ΑΠΟΣΥΝΘΕΣΗ, ΦΛΟΓΑ – ΚΑΥΣΗ, ΘΑΝΑΤΟΣ – ΖΩΗ” .
Ο ΤΙΤΛΟΣ των έργων της: ”ΟΙ ΦΙΓΟΥΡΕΣ” [ ΓΥΝΑΙΚΕΙΕΣ ΦΙΓΟΥΡΕΣ] με ΑΚΡΥΛΙΚΑ ΧΡΩΜΑΤΑ, όπου και έλαβε μέρος στην ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ των ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ.
Από τον Ιούλιο του 2014 μελετά και σχεδιάζει με κάρβουνο τα γλυπτά του Γεωργίου Καστριώτη στην Δημοτική Πινακοθήκη του Πειραιά. Το 2016 για ένα χρόνο μελετά και σχεδιάζει με κάρβουνο τα χάλκινα γλυπτά στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά.
Κάνει την πρώτη ατομική έκθεση ζωγραφικής τής προσωπικής της τεχνικής με τίτλο: “ΥΜΝΟΣ ΣΤΗΝ ΚΑΘΑΡΙΑ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΨΥΧΗ” το 2015 στην Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά.
Δεύτερη ατομική έκθεση ζωγραφικής τής προσωπικής της τεχνικής με τίτλο:
” ΓΥΝΑΙΚΑ & ΦΩΣ ” το 2018 στην Φιλολογική Στέγη Πειραιά στην Αίθουσα Γιάννης Χατζημανωλάκης.
Όπως αναφέρουν οι αναλυτές των έργων της: «Η θεματολογία της ξεκινά με ανθρωποκεντρικά στοιχεία αλλά ταυτόχρονα τη διανθίζει με ψυχικές απεικονίσεις στο εικαστικό δρώμενο. Επηρεασμένη από τον ιατρό σύζυγό της Ορθοπεδικό – Χειρουργό – Αθλητίατρο, χρησιμοποιεί ιατρικά υλικά και χειρουργικά εργαλεία με τα οποία δίνει ζωή στην εικαστική της έκφραση. Στη διαχρονική προσπάθειά της να εκφράσει την υπαρξιακή διάσταση του ανθρώπου – κυρίως της γυναίκας – κατορθώνει να εξυμνήσει αυτήν μέσα από την ταυτότητα της προσέγγισής της». Αριστοτέλης Λαδογιάννης εικαστικός Επίτιμος Πρόεδρος της Π.Ε.Λ.Τ.